Axel och Omar
Mysiga böcker om kompisarna som bor i samma hus.
Djurkompisar
Spännande och gosiga äventyr med gulliga husdjur.
Den magiska djuraffären
Lättläst och magiskt om drömmen om ett eget djur.
Klass 1b
Barnens egen favoritserie där både killar och tjejer kan känna igen sig.
Mystiska skolan
Följ med till skolan där porten gnisslar och man hör väsande andetag i korridoren.
Riddarskolan
Äventyr, humor och spänning med kompisarna Egon, Fiona och Urban.
Läs på egen risk
Riktigt läskiga vandringssägner för alla modiga nybörjarläsare.
Djurgänget
Om husdjur och kompisar. Mysigt och lättläst för alla djurälskare!
Kort om sport
Lär dig mer om din favoritsport: tips, teknik och kul fakta.
Märta
Roligt och lättläst för alla som älskar hästar, både hästbitna och hästrädda.
Hjälp!
Vardagsdramatik i en lågstadieklass. Spänning som är lätt att känna igen sig i.
Molly
Molly-böckerna handlar om livet med häst som det är på riktigt, men också om vänskap och systerskap. Skriven med värme av Siri Spont och drömmigt illustrerad av Andrea Femerstrand.